יש כל כך הרבה ענפי ספורט לבחור מהם,
מה עושים בחורף כשקר וגשום…?
הים מסוכן ונמצא במרחק 20 דקות נסיעה מהבית שלנו…
למה שאבחר דווקא בחוג גלישה או שייט??
נכון. רציונאלית וריאלית חוג גלישה/שייט דורש יותר השקעה (בעיקר של זמן ואנרגיה) מצד ההורים מאשר חוג "רגיל", אבל לפני שאתם מקבלים החלטה כזאת או אחרת, רצינו לחשוף אתכם ליתרונות שבפעילות הימית.. כי רוב הסיכויים שאת רובם אתם לא מכירים.
בשנים האחרונות יש עלייה ניכרת במודעות ליתרונות העיסוק בספורט הימי.
חוגי הגלישה מאופיינים בפעילות פיזית אינטנסיבית. הפעילות, בשילוב ההתמודדות עם הים מווסתת, מאתגרת ומעצימה. הילד/נער מתמודד עם תנאי הים השונים, הרוחות, הזרמים והגלים, נדרש לריכוז וקשב מירבי, לעצמאות מלאה, לביטחון בפעולותיו, לקבלת החלטות מהירה ועוד תהליכים רבים שמעצימים ומחזקים אותו בכל התמודדות אחרת בחיי היום יום.
הרטלין של הטבע
רופאים רבים הגדירו את הספורט הימי כ"רטלין של הטבע" והמליצו בחום לקחת את הילד/ה לגלוש לפני שמתחילים לתת לו רטלין. העיסוק בפעילות גופנית מאלצת את העוסק בו להיות פחות אימפולסיבי, יותר בפוקוס, ופתוח לאפשרות ללמוד ולהפנים. במהלך הפעילות הספורטיבית המוח משחרר כמויות של חומרים המוכרים כאנדורפינים, חומרים המווסתים את תחושת ההנאה, הכאב ואת מצב הרוח. כמו כן משתחררים כימיקליים המשפיעים על הריכוז ותשומת הלב, כימיקליים שבד"כ חסרים במצב של הפרעות קשב. סוג הפעילויות הגופניות היעילות ביותר להפעלת מנגנונים אלה הם כאלה הדורשים תשומת לב, הפעלת קואורדינציה, שיווי משקל ורגיעה בו זמנית. גלישה הוא אחד מסוגי הספורט המשלבים את כולם יחד באופן מובהק: דורשת ערנות רבה וריכוז רב, דריכות של הגוף ועם זאת רכות של תנועה, שלווה ונינוחות.
הקשר שבין העיסוק בספורט ימי למנכ"לים ויזמים מצליחים
לכאורה עולם העסקים ועולם הגלישה והספורט הימי מנוגדים אחד לשני, אבל אם צוללים לעומק העניין, מגלים שהרבה תכונות המאפיינות גולשים ושייטים מקצועיים הם תכונות הנדרשות גם אצל מנכ"לים ויזמים מצליחים. פריצת הגבולות האישיים, חישוב מסלול מחדש, היכולת להיכשל ולהרים את עצמך מחדש לאתגר הבא, בחינת גישות חדשות, אומץ לקחת סיכונים מחושבים, יכולת קבלת החלטות מהירה.
העיסוק בספורט הימי משמש כלי משמעותי בעיצוב דמותם ואישיותם של החניכים. המסגרת המתאימה מעשירה ומאתגרת כל ילד באשר הוא. תפיסת העולם שלנו היא הקניית דרך החיים, הערכים והכלים להתמודדות עם העולם האמיתי, כשהספורט הוא האמצעי שלנו לעשות זאת.
העצמה והתפתחות ברמה הפיזית והמנטאלית
המסגרת הקבוצתית שנבנית תחת הדרכתם של המאמנים שלנו, מטרתה להעצים כל חניך וחניכה באופן אישי, דרך חיזוק של קבוצה מגובשת ותומכת. ההתמודדות עם האתגרים שמספק הים, חיובית בהרבה בהינתן מסגרת קבוצתית והדרכה צמודה.
הגלישה והשייט עבורנו הם אמצעים להפוך את הילדים לילדי מים מוכשרים ומנוסים, בטוחים ומועצמים, לאנשים אכפתיים, טובים וסובלניים יותר, לאוהבי ים וטבע.
מעבר לתרומה לילדים "נורמטיביים" חשוב לנו להדגיש למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו משתמשים במושג "העצמה פיזית ומנטלית". אנחנו מתכוונים לילדים היפראקטיביים שהתאזנו מבחינה אנרגטית ועלו משמעותית בהישגיהם בלימודים ללא שימוש בשום תרופה, אנחנו מתכוונים לילדים עם גמגום כבד שהפסיקו לגמגם כתוצאה מהפעילות החוגית והמסגרת החברתית, אנחנו מתכוונים לילדים כבדי משקל שהשילו שליש ממשקל גופים ומקיימים היום אורח חיים ספורטיבי וחיי חברה עשירים ואנחנו מתכוונים לילדים "רגילים" שפתאום מצאו את הפאשן שלהם והפכו להיות מאושרים יותר ואנרגטיים יותר כי יש משהו שמניע אותם וגורם להם להתרגשות אמיתית.
אותנו זה מרגש ומניע. זה הסיפוק שלנו והתרומה שלנו. אז כשאנחנו אומרים "ילדי מים" ומשתמשים במונח "העצמה" – הרבה מאמץ משותף שלנו, של הילדים ושל ההורים כרוך בזה אבל גם הרבה הצלחה ומסלולי חיים שהוסטו למקומות חיוביים ובריאים!
אין תגובות